Brouwdokrit 3 mei 2026
- 8 mei, 2026
- Posted by: Martin van der Heide
- Categorie: Algemeen
Zondag 3 mei stond de eerste Brouwdokrit op het programma. Deze rit is voor leden en vooral ook voor niet-leden en daarnaast bedoeld om onze hoofdsponsor: Brouwdok te promoten. De vereniging had ruchtbaarheid gegeven aan deze rit door een advertentie te plaatsen in de ‘Van Wad Tot Stad’, ‘Harlingen Boeit’ en de ‘Harlinger Courant’. Dit werd opgepikt door omroep Zilt en prompt mocht de vereniging langskomen om uitleg te geven over de Brouwdokrit. Bij omroep Zilt werd aangegeven dat deze rit dit jaar tweemaal werd georganiseerd. De eerste rit op 3 mei startte bij het station Harlingen om 10:30 uur. Na 75 kilometer zou dan bij de finish bij het Brouwdok voor iedereen een drankje klaar staan! De weersberichten waren niet heel florissant maar presentatrice Marlies van Bon monterde het op door aan te geven dat het dan misschien een droge bui kon zijn.
Klokslag half 11 de volgende dag vertrokken vele leden en ook vijf niet-leden en begon de Brouwdoktoerrit. De regen liet ons niet in de steek en begon ook precies half 11, een erg sociaal gebaar van de weergoden. Een uurtje later was het droog en de regen kwam niet meer terug. We fietsten in één groep via het havengebied van Harlingen, Sexbierum, Minnertsga, Marssum, Dronrijp, Hitzum weer terug naar Harlingen. In het Brouwdok werd aan de stamtafel een drankje geserveerd en was het nog gezellig napraten. Ondanks het weer was het een geslaagde dag.










